Ukoliko planirate da plasirate neki proizvod ili uslugu, a ne znate kakvo je stanje na tržištu kada je reč… baš o takvim proizvodima i uslugama, odnosno njihovim korisnicima, u problemu ste.
Da se ne bi desile komplikacije zahtevnog procesa plasiranja proizvoda ili usluga na neistraženo tržište, sprovodi se analiza tržišta. Analiza tržišta je sastavni deo svakog poslovnog (eng: biznis) plana. Pored navedenog analiza tržišta je i glavni razlog za izradu poslovnog plana. Ovu analizu trebate uraditi bez obzira da li osnivate svoj novi biznis ili želite da unapredite postojeći. Tržište je u kontinuiranoj promeni, a ono što svaka firma koja namerava da opstane mora da čini jeste praćenje tih promena i prilagođavanje istim.
Analiza tržišta kompleksan je proces koji zahteva ne samo poznavanje tržišnih segmenata, već i metodologiju kojom se vrše merenja faktora za stvaranje slike o tome ko čini vaše tržište.